[O2 ] Auto trzęsie/pulsuje podczas zatrzymywania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Redmastiff
    Classic
    • 2014
    • 6

    [O2 ] Auto trzęsie/pulsuje podczas zatrzymywania

    witajcie dziś nabyłyłem orginalny podłokietnik do mojej niuni jak i zamówiłem hak w czwartek odbędzie się montaż
  • jcharewicz
    Classic
    • 2012
    • 30

    #2
    [O2 ] Auto trzęsie/pulsuje podczas zatrzymywania

    Witam,

    "nowe" auto = NOWE problemy...

    auto :
    Skoda Octavia II 2.0 TDI BMM (PD+DPF) 140 KM L&K Kombi (2007)

    ...od jakiegoś czasu obserwuje w moim aucie dziwne zachowanie, podczas zatrzymywania auta, w końcowej fazie (między ~900-1000 obr/m) - czas ok.2-3 sekundy- samochód zaczyna drgać/pulsować - wrażenie jest jakby źródło drgań było pod maską,drganiom towarzyszy wyraźnie nierówna praca silnika która po całkowitym zatrzymaniu auta mija wraz z drganiami i wszystko chodzi jak w zegarku.

    dodatkowe informacje :
    - podczas ruszania problem drgań nie występuje
    - auto odpala/gaśnie jak trzeba - żadnych drgań/dziwnych odgłosów etc.
    - na postoju- wachlowanie obrotami silnika - problem nie występuje
    - drgania występują zarówno przy wbitym biegu jak i 'na luzie'
    - gałka zmiany biegów podczas pulsowania jest nieruchoma.
    - raczej wykluczam klocki/tarcze - auto hamuje dobrze (dodatkowo drganiom towarzyszy nierówna praca motoru,)
    - objawy są widoczne za każdym razem w końcowej fazie zatrzymywania auta - niezależnie od prędkości z jakiej auto jest wyhamowywane.
    - objawy zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.
    - zrobiłem również następujący test - wyhamowałem auto praktycznie do stopu bez pedału hamulca - objawów brak , zacząłem dociskać pedał drgania pojawiły się i mimo puszczonego hamulca trwały przez ok 0.5 sekundy.

    Przeglądałem forum w poszukiwaniu podobnych 'akcji' jednak zazwyczaj kończyło się na wymianie tarcz hamulcowych / chciałbym aby i w moim przypadku tak było.

    Mam nadzieję że to nic poważnego, jak zawsze liczę na Waszą pomoc!

    [ Dodano: Nie 28 Wrz, 14 13:53 ]
    byłem wczoraj na 'badaniu komputerowym' niestety nic poważnego nie wykazało,jeden błąd dotyczący świecy żarowej nr.1 - myślicie że może to być przyczyna ?

    mechanik przypuszcza że może to być wina pompowtryskiwaczy lub problem z pompą tzw. tandemem...
    co myślicie ?

    [ Dodano: Wto 30 Wrz, 14 10:37 ]
    Panie/Panowie, żadnych pomyłsów ? RLY ? :shock:

    [ Dodano: Sro 22 Paź, 14 12:27 ]
    Witam,

    minęło już 'kilka' dni odkąd napisałem post odnośnie mojego problemu z O2, do tego czasu auto przeszło kilka zabiegów naprawczych :

    - zostaly wymienione uszczelki wraz ze srubami do regulacji - efekt to samo a nawet gorzej - auto stracilo totalnie moc, wniosek warsztatu - pompki padniete - wysylamy do sprawdzenia....

    - Bosh Service Gdansk swierdzil po ekspertyzie iz moje pompowtryski to 'zlom',
    zakup nowy nie whodzil w gre - zakupilem komplet uzywanych - stan podobno bardzo dobry (z rozbitka-jeden silnik, przebieg ~60.000),
    po badaniu komputerowym wtryski wykazuja nastepujace wartosci (w zaokragleniu)

    -1 - 1 -1 +1

    z tego wiem kat byl ustawiany : pierwsze podejscie 170 / drugie podejscie : 270 (tak jest obecnie)

    ...aktualnie jestem w pukcie wyjscia tj. auto jedzie dobrze/pali dobrze ale dale lekko telepie w ostatniej sekundzie :| dohamowywania / do tego sa bardzo lekko odczuwalne - nieregularne telepania budy na 'luzie'.

    Warsztat twierdzi ze to wina tego 4-tego wtrysku, Pan ktory sprzedal mi komplet byl na tyle uprzejmy ze wyslal mi kolejne pompowtryski do sprawdzenia....dzis prawdopodobnie dojada i bedziemy sprawdzali dalej...

    Panie/Panowie - czy nadal nie macie pomyslow co jeszcze moznaby spawdzic ?

    z góry dzięki za pomoc!
    2.0 TDI L&K
    1.9 TDI ASV 110 @137/301

    Komentarz

    Pracuję...